Tip od vianočných pozdravov – ako na tvorbu cien počas vianočného obdobia
Cenové stratégie počas Vianoc
Na cene záleží viac, ako na iných faktoroch 60% spotrebiteľov. Nasledujúce tipy pomáhajú zvyšovať predajnosť tovarov a služieb vo vianočnom období.
1. Propagujte svoje ceny
Propagujte svoje ceny na svojom Facebooku a iných stránkach sociálnych médií ako aj v priamom marketingu predchádzajúcim zákazníkom. Prezentovaním svojich cien ako zdroja hodnoty a vzrušenia môžete zákazníkov povzbudiť k okamžitému nákupu.
2. Skúste Bundling
Bundling je jedným zo spôsobov, ako prinútiť spotrebiteľov, aby za niečo zaplatili viac. Spojením párov súvisiacich položiek dohromady vytvoríte vnímanie hodnoty. Balíček môže spotrebiteľov povzbudiť k tomu, aby utratili trochu viac za položku, ktorú by inak nekúpili.
Zvážte zvýšenie záujmu o svoje balíky tým, že ich označíte ako limitované edície alebo použijete špeciálne obaly na predaj balíkov ako darčeky.
3. Vyberte správny výpredaj
Výpredaje sú dokonalým spôsobom, ako uvádzať na trh svoje výrobky a podporujú vyššiu predajnosť – najmä vtedy, keď sa výpredaje zhodujú s veľkými nákupnými dňami Cyber Monday a Black Friday. Nezabudnite tiež, že spotrebitelia po dovolenke nakupujú sami, preto si naplánujte aj predaj po sviatkoch.
Aké stratégie predaja teda fungujú najlepšie? S buy-one, get-one free nemôžete šliapnuť vedľa, pretože inšpirujú spotrebiteľov k tomu, aby minuli viac, ako by inak urobili, pretože veria, že získavajú niečo za nič. K budúcim nákupom povzbudzujú zákazníkov aj darčekové poukazy alebo zľavy.
Dávajte si pozor na príliš veľa výpredajov, aby zákazníci nestratili záujem, a nepovažovali vás za diskontného predajcu.
4. Ponúknite drahšiu alternatívu
Vidina výhodnej ponuky núti zákazníka míňať peniaze. Vďaka stratégii, pri ktorej výrobok porovnávate s drahšou, ale niekedy aj lacnejšou alternatívou, nemusíte znižovať ceny. Keď zákazníci uvidia položku za nízke ceny, myslia si, že získavajú dobrý pomer kvality a ceny a povzbudia ich tak k nákupu. Len sa uistite, že položka za strednú cenu je takmer rovnako príťažlivá ako položka s vyššou cenou a výrazne atraktívnejšia ako tá s nižšou cenou.
5. Rozprávajte príbeh založený na hodnotách
Spotrebitelia hľadajú dobrý pomer ceny a kvality a k nákupu ich motivuje aj hodnota produktov. Zákazníci sú ochotní minúť viac, ak si myslia, že dostávajú viac. Položky nakupujú podľa toho, ako si myslia, že sa im hodia do života. Predstavením položky ako potenciálneho dedičstva, investície do dlhodobej hodnoty alebo produktu, ktorý povedie k dobrodružstvu, lepšej práci alebo zábave, dávate spotrebiteľom dôvod míňať viac.
6. Preskúmajte svoju konkurenciu
Každý má konkurenciu. Musíte vedieť svoje, rovnako ako poznáte svoje vlastné produkty. Vytvorením kontrastu s konkurenciou môžete povzbudiť aj verných zákazníkov svojej konkurencie, aby si namiesto toho vybrali váš produkt.
Niektoré možnosti zahŕňajú:
- Vyššie ceny vašich položiek, aby vytvorili ilúziu väčšej hodnoty.
- Ešte vyššie ceny zvládnete, ak ponúknete záruku, zlepšenie zákazníckych služieb v porovnaní s vašou konkurenciou alebo iné hmatateľné zlepšenie.
- Zľavnené ceny.
- Ak sú vaše položky podobné ponukám konkurencie, ale ponúkate nižšiu cenu, stačí, ak spotrebiteľa upozorníte na cenový rozdiel, aby ste ich nalákali, aby prišli do vašej firmy.
7. Využite ukotvenie cien
Výskumy ukazujú, že ľudia vnímajú najskôr ponúkanú informáciu ako vysoko spoľahlivú . Ak je položka vo výpredaji, zobrazte najskôr pôvodnú cenu a potom predajnú cenu.
Je sezóna Vianoc
Nakupovanie online je jednoduché, pretože spotrebiteľom poskytuje viac času na plánovanie nákupov – a viac príležitostí minúť viac peňazí. Správne cenové stratégie elektronického obchodu môžu znásobiť vaše tržby a urobiť z tej vianočnej najlepšiu sezónu pre váš biznis.